Hírlevél




A középiskolai felvételi írásbeli feladatlapok és javítókulcsok - 2010 PDF Nyomtatás E-mail
Olvasóink értékelése: / 714
ElégtelenKitűnő 
2010. január 24. vasárnap, 07:51

Oldalunkról letölthetők az egységes központi írásbeli felvételi feladatlapok és a javítókulcsok, amint az Oktatási Hivatal közzéteszi azokat.

 

6 évfolyamos gimnáziumok

 Feladatsor Javítókulcs
Magyar nyelv - 1/6Magyar nyelv - 1/6
Matematika - 1/6Matematika - 1/6


6 évfolyamos gimnáziumok - pótló írásbelik

Feladatsor Javítókulcs
Magyar nyelv - 1/6Magyar nyelv - 1/6
Matematika - 1/6Matematika - 1/6


8 évfolyamos gimnáziumok

FeladatsorJavítókulcs
Magyar nyelv - 1/4Magyar nyelv - 1/4
Matematika - 1/4Matematika - 1/4


8 évfolyamos gimnáziumok - pótló írásbelik

FeladatsorJavítókulcs
Magyar nyelv - 1/4Magyar nyelv - 1/4
Matematika - 1/4Matematika - 1/4


9. évfolyamra történő beiskolázás - általános

FeladatsorJavítókulcs
Magyar nyelv - 1/8Magyar nyelv - 1/8
Matematika - 1/8Matematika - 1/8


9. évfolyamra történő beiskolázás - általános - pótló írásbelik

FeladatsorJavítókulcs
Magyar nyelv - 1/8Magyar nyelv - 1/8
Matematika - 1/8Matematika - 1/8


9. évfolyamra történő beiskolázás - tehetséggondozó

FeladatsorJavítókulcs
Magyar nyelv - 1/8Magyar nyelv - 1/8
Matematika - 1/8Matematika - 1/8

9. évfolyamra történő beiskolázás - tehetséggondozó - pótló írásbelik

FeladatsorJavítókulcs
Magyar nyelv - 1/8Magyar nyelv - 1/8
Matematika - 1/8Matematika - 1/8
 
Hozzászólás (106)
106 2010. március 18. csütörtök, 13:37
Ancsi
Nem tartom teljesen fairnek ezt a matekot. Van előnye és hátránya is ennek a felvételinek. Csak nehogy túllőjenek a célon. De gratulálok azért mindenkinek, főleg, akik olyan szép eredményeket értek el, mint itt olvastam!
105 2010. március 18. csütörtök, 13:36
Ancsi
A kettőt viszonyítva azt kell mondanom, h nem könnyű. Főleg 45perc alatt megcsinálni. A legtöbb gyereket nem tanítják meg normálisan olvasni vagy tanulni az általános iskolában, de azért ismerjen már fel egy kétismeretlenes egyenletet. Szerintem ez elég durva. Az is igaz, h valahol kell egy mérce. De ha nem veszik fel a gyerekeket középsuliba (ami elég sok), akkor elbutul az ország, és csak azok járhatnak majd, akik meg tudják fizetni, és akik tényleg zsenik.
104 2010. március 18. csütörtök, 13:34
Ancsi
Én nem rég érettségiztem. Gondoltam megoldom már a feladatokat, mert hallottam ismerősöktől, hogy elég nehéz volt. A magyar (mint ahogy már elhangzott, nem volt annyira nehéz), viszont a matek...
103 2010. február 20. szombat, 13:55
Lívia
Előtte egy gimnázium felvételi előkészítőjére és a Pithagoras studió felvételi előkészítőjére is járt. Ennek ellenére meglehetősen gyenge (32 pont/50 pont) eredményt ért el matekból az írásbelin, összességében 74 %-ot teljesített. A szóbelik után mind az öt 6 osztályos gimnáziumba felvették (volna).
102 2010. február 20. szombat, 13:30
Lívia
De ez nem volt egyedi eset, a következő évben a szomszédunk gyerekével is hasonló módon bántak el ugyanabban a gimnáziumban, és őt sem vették fel.
Nekem ez nagy tanulság volt. Ezért amikor a lányom 6 osztályos gimnáziumba felvételizett, 5 helyre adtuk be a felvételi kérelmet.
101 2010. február 20. szombat, 13:29
Lívia
Nekem mint szülőnek olyan volt a 8 osztályos gimnáziumba való felvételi, mint egy pofoncsapás. Ugyanis a szóbelin teljesen igazságtalanul bántak a 10 éves gyerekkel, feleannyi pontot ért el a szóbelin, mint az írásbelin (ami elég jól sikerült azért, mert előtte a szerencsétlent hónapokon keresztül naponta egy órát nyuvasztottuk otthon matekból).
100 2010. február 19. péntek, 18:23
Lívia
A minisztériumnak az a véleménye, hogy az iskolában megtanították az elvi alapokat ahhoz, hogy meg tudja oldani a gyerek a felvételi példákat. Ezt a valóságtól elrugaszkodott hozzáállást csak ahhoz tudom hasonlítani, hogy egy gyereknek megmutatják a zongora billentyűit, majd a felvételin azt várják el tőle, hogy játsszon el egy szonátát. Ugyanúgy ahogy a zongora, a matek is a gyakorláson alapul. Ezt nem hajlandók tudomásul venni.
99 2010. február 19. péntek, 18:16
Lívia
A lányom 3 ill. 5 évvel ezelőtt felvételizett 8 ill. 6 osztályos gimnáziumba. Én már akkor úgy szidtam Magyar Bálintot a matek felvételi miatt, mint a záporeső. Ugyanis ezek a felvételik azt mérik, hogy a) matek tagozatra jár-e a gyerek b) milyen vastag a szülő pénztárcája, hogy külön matekra járassa a gyereket. Ugyanis a felvételi feladatoknak közük nincs ahhoz, amit a gyerekek az iskolában tanulnak.
98 2010. február 18. csütörtök, 09:05
Szülő
Az Én lányom 21 pontot ért el matekból és a városunk legerősebb iskolájába jár.Szeptember óta minden hétvégén matekozott és előkészítóre is járt. A félévi jegye 4. Volt olyan feladat amivel még nem találkozott tanulmányai során. Kérdezem mire volt ez jó? Lehet, hogy a matek miatt nem fogják felvenni arra a szakra a gimibe amire már 2 éve készül.
97 2010. február 17. szerda, 17:13
:D
Drága Pocc!
25 évesen csak ne legyél olyan büszke a "kis fejedre", azzal ugyanis, így túl az érettségin és még ki tudja min, nem tudod eldönteni, hogy 8.osként hány pontosra tudtad volna megírni... egy pár éve érettségizett, esetleg továbbtanult embernek alap, h meg tudja írni 30 perc alatt 1-2 pontveszteséggel.
96 2010. február 15. hétfő, 13:32
Pocc
Üdv!A 9. évfolyamba jelentkezők általános felvételijének matematika sorát megoldottam kíváncsiságból,mivel több helyről hallottam,hogy matek szakosok nem tudták 45 perc alatt megoldani.33 perc alatt készültem el,47 pontot kaptam volna erre,viszont az utolsó feladat e,f részének javítókulcsa hibás!
Én sem tudtam volna megoldani egyik-másik feladatot,ha anno nem jártam volna felkészítőre,ahol a logikát fejlesztették a kis fejünkben...mondjuk ennek már 11 éve..
95 2010. február 14. vasárnap, 10:10
orvos
Ilyen helyesírással gimnáziumba és pláne orvosira készülni!
Már többen írták, hogy a orvosok akarnak lenni. Tenni is kéne érte valamit! Az orvosi hivatás, nem csöppnyi boldogság és a nevünk előtt a dr.!
94 2010. február 11. csütörtök, 10:44
aLEE
én csak annyit szeretnék hozzá füzni hogy a matek tényleg nagyon nehéz volt és tényleg aki mondjuk nem ért a matekhoz csak valamilyen szinten az legyen kőműves vagy mi én orvos szeretnék lenni amihez nem kell a matek tényleg jók a jegyeim megminden de hogy azt a csöpnyi boldogságot is elvegyék a gyerekektől
és alapból a pótfelvételi milyne könyü volt már azt hiszem a a leggyorsabb matektanár 46 perc allat tudta megoldani
93 2010. február 11. csütörtök, 00:58
enjé
"neszeneked közoktatás" folytatás

Aztán a középiskola után hol találkozhatunk a négy évvel azelőtti volt "kompetens" -ekkel? (Nekik egyébként ehhez az eredményesen megírt dolgozathoz természetesen gratulálok.)
Az egyetemi padokban nem igazán...

Valaha létezett egy hivatás?...pedagógia
92 2010. február 11. csütörtök, 00:56
enjé
"neszeneked közoktatás" folytatás

Megítélésem szerint nagyon nincs rendben a pedagógusok elismerése, kiválasztása, képzése, lehet, hogy a pozícionálása?

Az az oktatási intézmény vezető is jó helyen van, aki a botrány kapcsán nyilatkozva megállapítja, hogy matematikai végzettséggel először meglepődött a példasor láttán, aztán elgondolkodva normaidőre meg tudta volna azt oldani (tartalmi idézet).
91 2010. február 11. csütörtök, 00:55
enjé
"neszeneked közoktatás" folytatás


Nagyon szomorú, hogy az elemista tanulmányaik utolsó éve így telik. Nyolcadikban nagyon sok hasznos dolgot tananyagként tanulhatnának, mélyíthetnének, helyette kompetencia "őrületre" készülnek, majd szóbeli vizsgákra izgulnak.

Itt nem a diákok vizsgáztak "le".
90 2010. február 11. csütörtök, 00:53
enjé
"neszeneked közoktatás" folytatás

Magam súlyos pedagógiai hibának tartom az elmúlt évi dolgozatokat is, azokat ismerve, de tegnaptól az ideit is látva, ilyen jellegű kérdéssorral gyötörni a 14 éves korosztályt vétek.

Mindannyiuk nevében kikérem magamnak, a lányom révén érintettként is. Mi holnap tudjuk meg a pontjainkat!
89 2010. február 11. csütörtök, 00:52
enjé
"neszeneked közoktatás"

Az írásbeli után könnyező, síró zokogó, falfehér arcú gyerekek jöttek ki az iskola kapuján.

A matematika dolgozatot többen nehéznek tartották. Én nem általános iskolai szintűnek minősítem, noha már régebben jártam oda.
88 2010. február 09. kedd, 21:36
laki
én már gimnáziumba járok, (8.-os) és most otthon megcsináltam a matekot 35 perc alatt és hibátlan lett. És nem is én vagyok a legjobb matekos az osztályban.
Szeretném látmi annak az egyetemistának a felvételi lapját, aki 80 perc alatt sem boldogult a feladatsorral
aki meg úgy gondolja, hogy otthon nyilván könnyebb, annak valamilyen szinten igaza van de az kb.5-10 pont veszteség maximum
(a magyarom 47 lett)
üdv
87 2010. február 09. kedd, 20:12
egy 8.-as
ma tudtam meg a pontjaimat normál matek : 26 magyar :47 tehetséggondozós matek :22 magyar :45 pedig kitűnő tanuló vagyok . és én eddig akárkivel beszéltem mindenki szerint nagyon nehéz volt a matek nem csoda hogy az országos matek átlag 17pont....... a tehetséggondozó után egy tanár megnézte az utolsó feladatomat és azt mondta ő neki is az jött ki ami nekem és a legtöbb embernek akivel beszéltem szintén. De a megoldókulcs teljesen mást írt
86 2010. február 08. hétfő, 15:07
Adrienn
Az én lányom
matekból 47 pontot,
magyarból 45 pontot ért el.
Nem zseni, de szorgalmas és nagyon készült (lélekben is) a felvételire. Igenis megoldható volt a matek ráadásul jól. A felvételi lényege, hogy differeinciáljon. Ha mindenki 40 és 50 pont között írja meg a feladatsort, akkor minek a felvételi?
85 2010. február 05. péntek, 10:14
bozse
köszönöm a válaszokat.
igen, azt én is tudtam, hogy oda kell bemenni.ezek szerint a különböző helyszíneken különböző
időpontban is lehetett megtudni az eredményeket.
nos, gyermekem matekja 30 pontos,
a magyarja 40 pontos lett. és szerinte is kevés volt az idő a matekra.
szerintem nem rossz eredmény.
84 2010. február 04. csütörtök, 20:46
Fanni
nekem magyaroom 41 pont lett.a matekom meg 26.én örülök ennek az eredménynek,mert nemvagyok valami okos gyerek.xD.nemtudja valaki h a ponthatárokat lejjebb vitték-e matekból?
83 2010. február 04. csütörtök, 14:00
csomomano
Én korrepetálok, és a lánykáimnak be kellett menni abba a suliba, ahol írták...Ott tudták meg a pontszámokat...
Egyébként igen...sokmindent tanulnak, hogy tájékozottak és műveltek legyenek a gyerekek...majd dolgozat után 2 hónappal mindent elfelejtenek-mert egyszerűen a tananyag nagy részét soha az életben nem fogják használni, és a helyére újabb és újabb dolgokat kell bepréselni...:(
82 2010. február 04. csütörtök, 11:54
anyabanya
bozse: minden suliban máskor mondják meg. Ott kell érdeklődni, ahol írta a gyerek.
81 2010. február 04. csütörtök, 08:49
bozse
honnan tudtátok már akár elsején is, hogy mennyi pontot értetek el?
komolyan érdekelne. ha megadnátok egy ilyen honlap nevét, megköszönném!
(egy érdeklődő mama)
80 2010. február 03. szerda, 19:22
ÉVIKE
Egy aggódó anyuka vok! Fiam 19 pontot ért el matekon magyaron 36 pontot. Szívből remélem csökkentik a ponthatárokat, mert nem szeretném hogy a gyermekemnek csalódnia kelljen és ne tudjon ott tanulni ahol szeretne! Egy reménykedő édesany aki bízik benne ,hogy a fia neve előtt ott lesz az a kettő betű ....majd pár év múlva hisz minden vágya ,hogy gyógyíthasson!
79 2010. február 01. hétfő, 15:23
egy fiú
szerintem nem volt olyan nehéz a matek..én úgy 45-46 pontot számoltam:D..és annyi is lett:D
78 2010. február 01. hétfő, 14:51
K.T.
A humán lobbi túlnyerte magát, ez látszik a csökkent fizika, kémia, matek óraszámon. Ezért veszik a magyart kifejezetten könnyűre.

Másrészt a középiskolák többsége a hagyományos, tudásanyag központú oktatást, és a nagy tárgyi tudású diákokat részesíti előnyben. Ennek ellentmond a kompetencia alapú felvételi feladatsor. Vagy jól teljesítenek matekból középiskolában a diákjaim, vagy jó kompetencia felmérést, és felvételit írnak.
77 2010. január 31. vasárnap, 15:52
Viki
Én a győri Pálffy Miklós Kereskedelmi és Szakképző iskolába szeretnék menni,ahova 3-4-es tanulók is járnak,ezek után viszont nagyon félek..
Matekom 15 pont..
A magyarom 46.

Ui.:
Testvérem 19 éves egyetemista 86perc alatt oldotta meg a matematikát 4hibával. Szerintem a felvételin nem 45 percet, hanem 90 percet kellett volna adniuk. Így nagyobb esély lett volna mindenki számára.
Üdv.
76 2010. január 30. szombat, 21:58
szerk
Kedves polos, most már nálunk is.
75 2010. január 30. szombat, 19:14
pethel
Már megint, és még mindig....nálunk Mo-n minden másként van, mint a környező országokban! A sportoló gyereket halálra hajszoljuk már 10 évesen, s mire ifjúsági, vagy felnőtt versenyző lenne, addigra kiég. Ue. a tanulásban : sokszor felesleges tudást passzírozunk a fejükbe - mindig minden témában otthon legyenek,tájékozottak, okosak, műveltek legyenek.
74 2010. január 30. szombat, 17:46
Anyuka
A fiamnak is jól sikerült a magyar,a matekon viszont nagyon bestresszelt,mikor látta,hogy teljesen mások a feladatok,mint amiket gyakoroltak,az idő sem volt elég.Úgy érzem nem a gyerekek valódi tudását tükrözik az eredmények.Azoknak a gyerekeknek ment csak,akik reál beállítottságúak.Minden gyerek persze nem lehet reálos?!Nekik vajon lesz-e így esélyük továbbtanulni,vagy ezzel az egy teszttel véget vetettek a pályafutásuknak??
73 2010. január 30. szombat, 16:13
Greg
Én is most írtam.A matekben tényleg nem az volt a nehézség ,hogy a feladatok nehézsége.Hanem a mennyisége.Matekból él tanuló vagyok 39 pontra sikerült teljesitenem.Elismerem nem sokat készültem de arra nem lehet készülni mi van éles helyzetben.Mikor van 5 perced hátra egyszerüen nem tudod korrigálni magad és idegeskedni kezdesz ha még nem vagy a végén.Erre nem lehet felkészülni... azon is múlt ki, hogy tudta kezelni a helyzetet mikor rátört a pánik.
72 2010. január 30. szombat, 14:11
polos
Nem tudja valaki, h a tehetséggondozó felvételi megoldókulcsai hol tölthetők le? Köszi
71 2010. január 30. szombat, 13:34
Abi
Na ×D Most jöttem a tehetséggondozóról, hát a matekom borzalmas lesz... Pedig nem voltak nehezek, csak nem tudom mi volt velem... A magyar nem volt valami extra nehéz. Szerintem nem fognak felvenni az elsőbe... =(
70 2010. január 30. szombat, 12:50
Milu
A felvételi feladatsora a 8. osztályosok részére hol található, mert amit találtunk, (http://193.225.13.22/kfelveteli2010/felveteli_2010_6_8_evfolyam_oh.html) az nem volt nehéz!
69 2010. január 29. péntek, 20:41
egy fiu
A Matek az tényleg megoldahato volt de nem 45 perc alatt
68 2010. január 29. péntek, 17:38
Abi
Na, megvannak az eredményeim:
magyar: 50 pont
matek: 28 pont

A matektól azért vártam 30 pontot, de az átlaghoz képest ez se rossz. A csaj, aki osztotta a felvételiket, azt mondta, hogy az átlag matek 10-20 pont között van, viszont maxos magyart csak én írtam abban a suliban.
És az összpontom 78, ami azért nem is olyan szörnyű =) Ha nem vesznek fel az elsőbe, azért remélem ez elég lesz a másodikba...
67 2010. január 29. péntek, 17:35
mara
A matekra tényleg kevés volt az idő.Viszont én nehezebb magyarra számítottam.A két feladatsor nagyon nem volt ,,egyensúlyban".Nekem:a matek 39 pont, a magyarom 48 pontos lett.
66 2010. január 29. péntek, 14:53
(=
Nekm 50 pontos lett a nyelvtanom, de 20 a matekom. :/
Istenem, ha felvennének...
65 2010. január 29. péntek, 00:26
Zsebi
Kár volt ezért a cirkuszért. Ha több a férőhely mint a jelentkező, csak a spec. tagozatra jelentkezőket kellene felmérni és megnézni az alkalmasságukat. Ebben a gyerekkorban kár kudarcélményt adni a diákoknak. Szeretettel és segítőkész támogatással többre menne mindenki. Az iskolák is és a diákok is. Az általános iskolákban elért eredményt alapullehet venni.
64 2010. január 28. csütörtök, 22:07
marcsi
Ma tudtuk meg az eredményeit a fiamnak.Magyar 40 matek 22.Nagyon büszke vagyok rá,mert a többiekéhez viszonyítva jók a pontszámok.Remélem sikerül bejutnia.Sajnálom ,mert Ő tényleg sokat tanult a matekra,és egyébként is nagyon jó fejű gyerek.
63 2010. január 28. csütörtök, 21:34
gfuller
Én is szülő vagyok. Heteken keresztül együtt gyakoroltam a lányommal, így is "csak" 13 pontot sikerült elérnie. Emellett 38 pontos magyart írt.
Kár azon vergődni, hogy nehéz volt-e vagy sem. Mindenki ugyanazt a feladatot kapta, így nincs diszkrimináció.
Szerintem pedig összességében nem volt nehezebb, mint bármelyik, régebbi feladatsor. Az utolsó feladatot elolvasással együt 4 perc alatt csináltam meg... a többi sem volt nehezebb.
62 2010. január 28. csütörtök, 19:42
RayS
Én is 8.-os tanuló vagyok. Úgy hallottam hogy az akik sokat vártak a felvételitől nagyrészük sirt is...Elhiszem hogy selejtezni kell a gimnáziumokba, de ilyen áron? Mondjuk engem nem viselnek meg az ilyen dolgok, de az roszul esett amikor megláttam a matekot. Azt mondják hogy az én felvételim egész jó lett...Én többet vártam, de azért nagyon izgulok hogy bevegyenek az "álom suliba" :)...Ilyen lett(ma kaptam meg):
Magyar: 43 pont
Matek: 33 pont
61 2010. január 28. csütörtök, 18:16
Abi
Én holnap megyek megnézni az eredményemet.

Utánanéztem a tavalyi tehetséggondozó mateknak (mint kiderült, már meg is oldottam), és 100× egyszerűbb volt, mint az idei "sima" matek. Sőt, nem is egyszerűbb: hanem reális feladatmennyiség 45 percre.
60 2010. január 28. csütörtök, 12:12
kétkedő
Megint a jó magyar szisztéma. A kutyát nem érdekli, mit tud a gyerek, mutassuk meg, mennyit nem tud, döngöljük a földbe, alázzuk le. Csak azt nem tudom, minek menne iskolába az a gyerek, aki már mindent tud?!
59 2010. január 28. csütörtök, 09:13
Zsuzsi
Gyerkőc 46 pontot kapott magyarból, 25 lett a matek.
Az osztály matekzsenije is 32 pontra teljesített, úgyhogy én (mivel lánykám alapjáraton nem egy Einstein) teljesen büszke vagyok rá ezek után.:)
58 2010. január 28. csütörtök, 08:48
Ilona
Külön kell azért választani azt a teljesítményt, amit a gyerek otthon "gyakorlásként" produkál, és azt, amit élesben teljesít. Külön kell azt is választani egymástól, hogy a gyerek hogy érzi az eredményét, és azt, hogy ténylegesen milyen pontszámot kap.
Egyébként tudja már valaki az eredményét?
Majd a kapott pontszám után véleményezzünk!

Hátra van még a tehetséggondozó központi, akit érint, sok sikert hozzá!
57 2010. január 27. szerda, 17:56
felvételiző 8.-os
hát igen...... rengeteg gyereknek jót tennének vele ha le vinnék egy kicsit a ponthatárokat. így is már az interneten és a tévében is lehetett hallani a matek felvételi hírét.... :S
56 2010. január 27. szerda, 17:39
Abi
Hát a matek az... A 10-eshez hozzá sem tudtam kezdeni, a 8-asra meg nem volt időm, épp hogy az adatokat felírtam. Kb. 30 pontom lesz, pedig az elmúlt évek felvételi feladatsorait (itthon gyakoroltam) 2 kivételével mindet 45 pont fölé írtam... A térfogatszámolós (9.) volt a legkönnyebb, annak örültem. A kördiagramos sem volt nehéz, csak az egyik részfeladatot kicsit félreolvastam...
De legalább a tehetséggondozó még hátravan =)
55 2010. január 27. szerda, 16:49
Lockheed
Vigyázni kell a csalódásokkal.Én is kitünőként kerültem középiskolába.Ott az első pár hétben mindenki még ismerkedett,senki nem figyelt. Erre a második hétem elkezdődtek a felelések.Az első alkalommal a magyar tanár szépen kitörte a naplót az én oldalamon,onnantól mindig ott nyílt ki.2 hét alatt 10 felelésem volt,persze nem is készültem rá... Lelkileg megviselt, otthon sem jól kezelték a helyzetet.
54 2010. január 27. szerda, 16:42
Timea
Otthon nem kell agyondicsérni egy kétes színvonalú általános iskolában elért kitünő teljesítményt.Idősebb lányom az ELTE-n tanul jogot,fiam a Műegyetemen villamosmérnök.Simán előfordul, hogy a zárthelyi dolgozat kb 2-3 embernek sikerül 40-ből. Középiskolában még kitünő tanulók, küzdenek itt a kettesekért.Akikett otthon nem készítettek fel a csalódásokra, nehézségekre, azok nagy része már feladta az egyetemet és egy nagy kudarcélménnyel lett gazdagabb...
53 2010. január 27. szerda, 16:40
Timea
Döbbenettel olvasom az itt elhangzó hozzászólásokat. Legkisebb lányom is megírta a nyolcadikosok tesztjét. Egyáltalán nem találta nehéznek, bár az idő lehetett volna több. Sajna volt amit elhibázott, de 75-80 %-ra számíthat zserinte. Arra pedig minden éltanulót fel kell otthon készíteni, hogy nem mindig fognak tudni 100%-os teljesítmény produkálni. Ha egy színvonalasabb gimnáziumba mennek, ott msjd úgyis éri őket jópár pofon....
52 2010. január 27. szerda, 14:53
SZÜLŐ
Abban az (erős gimi) iskolában ahol a lányom írta a felvételit, a magyar átlaga 40, a mateké 21 pont lett. Kitűnő tanulók írtak 10 pont alatti matekot!!!
Kíváncsi leszek az országos átlagra!
Azért fel a fejjel, mert biztosan lejjebb viszik a ponthatárokat.
51 2010. január 27. szerda, 11:14
vicu
Kíváncsi lennék, mennyi volt a 8-os matek átlagpontszáma...
50 2010. január 27. szerda, 11:13
sosika
Dixinek..A gyakorlás ok, de felnőttként gondolom középiskolai matek oktatáson már átesett...úgy azért már könnyebb...nem ????
49 2010. január 27. szerda, 10:57
sosika
Kiszúrás volt az eltérő nehézségi fok a magyar és a matek között. Magyar után a gyerekek leeresztettek (érthető)s a váratlan nehézségre kevés volt az idő, hogy fejben, lélekben összekapják magukat(ne felejtsük, sokaknak ez volt az első ilyen megmérettetés, erre senki nem készítette fel őket)
48 2010. január 26. kedd, 15:37
asd
Nem a matek feladatlappal volt a baj, hanem a feladatok mennyiségével,(hiába 10 feladat, ha mindegyiknek vagy öt része van) és azzal, hogy a megoldásra kevés időt szántak. A magyar viszont könnyű volt, gondolom, hogy az itt szerzett pontok valamennyire kiegészítik a matekot. A negyedik feladatról meg annyit,(sokadik felháborodott szülő) hogy 10 fok ért egy gyereket. Ha tudta volna, hogy egy kör 360 fokos, könnyen rájöhetett volna. Nekem ez a feladat ment a legjobban. :D
47 2010. január 26. kedd, 15:20
Dixi
Matematika tanárnak üzemen. Sem nem kaptam meg a megoldási kulcsot, sem nem vagyok zseni, de mivel a saját gyerekem tavaly felvételizett, és én készítettem fel rá, tudom mennyit gyakoroltunk. Naponta oldottunk meg 15-20 feladatot három héten belül. Egyszerűen a mostani gyerekeknek bőven elég, ha valahogy elkészül a házi feladat. Plusz példát véletlenül sem akarnak megoldani.
46 2010. január 26. kedd, 11:53
kata
Azóta is sírok..ez matek nem ment,szerintem senkinek se!!!azért tudok gondolkodni,de nem ment ez a feladatsor Nem.Vajon hogy vesznek fel az álmodott iskolába?nagyon elkeseredett vagyok csak sírok már nincs semmihez se kedvem ezek után!!!!4
45 2010. január 26. kedd, 11:40
Szintén Egyetemista
Véleményem szerint:
Minden gimnáziumnak érdeke, hogy a lehető legjobb képességű tanulókat felvenni, ők fognak kitűnőre érettségizni, versenyezni, híresíteni az iskolát.

Tehát azt modnanám, hogy a szóbelikhez szükséges ponthatárt NAGYON MÉLYEN fogják meghúzni, és a szóbeliken fog eldőlni minden.

Úgyhogy további kitartást, jó felkészülést minden felvételiző családnak!

Szintén Egyetemista
44 2010. január 26. kedd, 11:39
Szintén Egyetemista
A kedves szülőknek pedig azt javasolnám, hogy ne csüggedjenek. Aki foglalkozik matematika oktatással az azt, amit én leírtam, segítség nélkül is belátja, sőt, talán messzebb is megy a következtetéseivel.

A ponthatárok most is a gyerekek eredményeihez fognak igazodni.
43 2010. január 26. kedd, 11:38
Zsuzsi
Kifelé jövet a suliból a gyerkőc könnyeivel küszködött, aztán az autóban el is törött a mécses... Most mit mondjak neki? Nem kislányom, nemcsak a tied lett szánalmasan rossz...
Remélem attól, hogy a gyerekek önértékelése a vakondok szintjét üti, boldogok lesznek a feladatsor készítői...
Valahogy már nem is kíváncsi az elért eredményére.:(
42 2010. január 26. kedd, 11:37
Szintén Egyetemista
Nem feltétlenül kívánom bírálni az összeállító tanárokat, de javasolnám nekik, hogy válasszanak 3-4 magántanítványt, akikkel egyedül foglalkoznak hetente 2x90 percet fejenként, és akkor majd kialakul valami (reális) elképzelésük egy gyerek térlátásáról, és logikai képességeiről.
Az irány amúgy nem rossz. Ha Mo.-n egy 12 éves gyerek egy ilyen feladatsort meg tudna oldani mondjuk 60 perc alatt, az álomszerű lenne. Csak nem így és nem itt kell elkezdeni.
41 2010. január 26. kedd, 11:36
Szintén Egyetemista
Műszaki pályán tanulok a felsőoktatásban. Nagyképűség talán, de mindig is évfolyamelső voltam matekból, egy elitgimnáziumban, még ha nem is a legismertebben. 11-ikes korom óta tanítok (korrepetálok, felkészítek) az 5-es-12-es korcsoportban.

Mindezt azért bocsátom előre, mert igenis, van rálátásom ezekre a dolgokra.

Ez a felvételi feladatsor aránytalan volt. Különösen, a hatodikosoké. A nyolcadikos felvételi "csak" erős lett, a hatodikos azonban lehetetlen.
40 2010. január 26. kedd, 10:52
szülő
A feladatsort összeállítok az idén a korábban megszokott típus feladatok helyett szinte csak nehéz faladatokat tettek be a felvételibe. Ez különösen meglepő annak tükrében, hogy a magyar sokkal könnyebb lett. Miután ezt a többség jól megírta, a középiskolák az alapján fognak válogatni, hogy milyen a diákok a matematikai, logikai készsége. Szándékosan nem tudást említek, mert a feladatok döntően nem a tudást, hanem a logikai készséget mérték fel.
39 2010. január 26. kedd, 10:39
egy sokadik feháborodott szülő
Az idei matematika felvételi feladatok közül a negyedik feladat teljesen életszerűtlen, sőt magyartalan azáltal, hogy egy kördiagram szerint a feladatban a tanulók „60 foka nem sportol, 50 foka úszik stb.” Miért foka, miért nem százaléka? Ha az volt a cél, hogy a tanulókat összezavarják, akkor ez sikerült!
38 2010. január 26. kedd, 09:18
Egy szomorú szülő
Szomorú, hogy itt tartunk. Orvosira, ha apucinak vannak milliói szinte bárki bejuthat, legfeljebb 8 év alatt végzi el. Középiskolába viszont ...
Szomorú, hogy általános iskolában nincs idő a gyakorlásra, nincs idő, hogy rávezessék a gyerekeket a "józan paraszti ésszel" való gondolkodásra a megtanult képletek, definíciók stb. mellé. Talán akkor nem blokkolnának le, ilyen feladatok láttán. De lehet, hogy ezt csak én gondolom így ... Fel a fejjel !!!!!
37 2010. január 25. hétfő, 22:26
kinasa
Én matektanárként nyugodt körülmények között 35 perc alatt oldottam meg. Hozzáteszem hogy gondolkodnom nem kellett és nem írtam le mindenhol a számítás menetét. Három tanítványomat készítettem szeptember óta és mind a három el van keseredve. Persze mivel a többségnek nagyon nehéz volt biztosan lejebb száll a ponthatár, úgyhogy ne legyetek elkeseredve gyerekek... Ezenkívül üzenem kedves dixinek hogy talán tanuljon atomfizikát ha már ilyen okos...
36 2010. január 25. hétfő, 20:49
SzewiSuicide.
Dixi biztos megkaptad a feladatokat.:"D
És most meg itt felvágsz vele,hogy te huh megcsináltad 15perc alatt.-.-"
Ezt a matekot lehetetlen volt megoldani 45 perc alatt egy nyolcadikosnak!Elég sok ismerősömet kérdeztem,hogy nekik milyen lett,és a legjobb matekos közülük,azt mondta:"az utolsó feladatig már elsem jutottam,és az az elöttit meg nem tudtam normálisan befejezni"
Akinek könnyű volt az örüljön a fejének,hogy megvoltak neki a feladatok^^
35 2010. január 25. hétfő, 19:44
anonimus
Én ugyan ötöst kaptam félévkor a matekomra, mégsem tudtam megcsinálni a feladatok egy nagy részét...
Pedig különórákra is jártam.
Nagyon félek hogy nem fognak felvenni oda, ahova szeretném.
A magyar viszont roppant egyszerű volt szerintem.
34 2010. január 25. hétfő, 19:44
szomoru diák.
Szept. ota minden héten 3 különórám volt( matematikából) . Az utolso héten pedig minden tanítási napon egy elökészitön vettem részt. És mindennap megcsináltam vagy 5 feladatot mindefélét. 4-es tanuló vagyok. Megcsináltam az eddigi midnen felvételit. De ezt nem tudtam rendesen megoldani nem hasonlitott a régiekhez. Rettenetes volt és egy álmom omlott össze e miatt. Gratulálok aki ezt jol megtudta csinálni, irigyleem. Egy diák. :S
33 2010. január 25. hétfő, 19:16
Egyetemista
Csak esetleg ezt nem is hiszik magukról, hogy valamit önállóan is meg tudnak csinálni. Remélem, egyszer kikerül a magyar oktatás ebből a mókuskerékből, csak ne fordított sorrendbe tegye ezt, mint ezen a felvételin.
32 2010. január 25. hétfő, 19:14
Egyetemista
A készségek fejlesztésének hiányáról nem is beszélve. Nem csodálom, hogy így a gyerekek többségének csalódást okozott a teszt (meg úgy általában az iskoliai matekoktatás), hisz nem ezekre a típusfeladatokra készültek, és ez a váratlan, szokatlan feladatsor ijedtséget keltett bennük, így aztán valószínű még azt sem tudták megoldani, amit egyébként végig tudnának gondolni.
31 2010. január 25. hétfő, 19:13
Egyetemista
Ennek ellenére nem feltétlen, vagy legalábbis nem kizárólag a feladatsorral volt a gond. Ez egy nagyon jó, készségeket és logikát felmérő teszt volt, a probléma csak az, hogy nem ennek függvényében tanítják a diákokat. A matekórákon többnyire típusfeladatokat vesznek, megtanítják a diákokat, h hogyan oldják meg ezt a fajta feladatot. Arra viszont nem, hogy miért úgy kell megoldani, hogy hogyan használják a fejüket.
30 2010. január 25. hétfő, 19:12
Juti
Matek BSc-t végeztem, nekem ezek rutin feladatok, kapásból tudom mit kell vele kezdeni - nem úgy, mint szegények-, mégis kellett 34 perc, hogy kidolgozzam őket, ráadásul nem is teljes precizitással, ahogy ezt a felvételizőktől elvárják. Tudtommal egy dolgozat összeállításánál a tanárnak harmadannyi idő alatt meg kell tudnia oldani a feladatokat, mint a diáknak. Azért megnézem ki olyan zseni, hogy ezt mind negyed óra alatt lefirkantja...Hajrá gyerekek, fel a fejjel! :)
29 2010. január 25. hétfő, 19:12
Egyetemista
A feladatokra tényleg kevés volt a 45 perc, bár ez gondolom globális gond volt, így nem is számottevő, hisz a lényeg nem az volt, h befejezzék az összes feladatot, hanem hogy az "átlaghoz" képest hol helyezkednek el az elért pontszámmal, és így hova sikerül bekerülniük.
28 2010. január 25. hétfő, 18:19
Dzsenna
Sziasztok én is 8.- os vagyok most felvételiztem.
Szerintem ennyire nem kell elkeseredni hiszen ha valaki megírta jóra a magyart akkor még lehet esélye.
Nem vagyok valami jó tanuló matekból lesz körülbelül 10 pontom de a magyar is becsapós volt viszont abból 40 pont felett teljesítettem. Az osztályfőnököm is mondta hogy ez már durva meg nem fűz hozzá semmit se de órán megoldottuk a feladatokat 45 perc alatt nem tudtuk megoldani mindet, pedig csak azzal foglalkoztunk.
27 2010. január 25. hétfő, 17:59
Pont az!
Ez egyszerűen felháborító.
9.-es vagyok, közepes matekos egy erős suliban és nem tudtam megcsinálni a matek felvételit.iszonyú hogy így próbálják lemérni a jövendőbeli 9.-eseket.Ha valaki nem jó tanuló a jegyei alapján annak még a falvéti (ha sikerül) megvan az esélye, hogy bekerüljön egy jó suliba amibe szeretne.De ilyen matek felvételi sorral még ezt a csekély esélyt is elveszik tőlük...Sajnálom az idei felvételezőket
26 2010. január 25. hétfő, 17:27
:DD
A matek feladathoz csak gratulálni tudunk nehéz volt.
25 2010. január 25. hétfő, 17:18
Matematika tanár
Dixikém!
Ha te 15 perc alatt elolvastad és az utána fennmaradó 7-8 perc alatt megoldottad a tíz feladatot ez csak egy módon lehet: előre megkaptad "valakitől" a feladatsor és a megoldókulcsot!
24 2010. január 25. hétfő, 16:46
marcsi
Ez a matek nem a 8.osztályosokról szólt.Sajnálom a fiamat,aki 1 éve erre készült matematika tanárral.Remélem nem emiatt csúszik le az álmáról.Üdvözlet a feladatlap készítőjének!!!
23 2010. január 25. hétfő, 15:33
Döme
Üzenem a Dixi nevü szülőnek, hogy "na ne röhögtessen már"!
15 perc alatt megodotta!? :))))

Én matematikával foglalkozom, és így is kb. fél óra kellett, pedig "gondolkodásra" nem fecséreltem az időt, egyszerűen csak írtam, mint a gép.Ez a feladatsor, egy nyolcadikos tanulónak egészen egyszerűen iszonyú nehéz , már-már megoldhatatlan volt!
22 2010. január 25. hétfő, 15:31
stavjana
Dixivel értek egyet. Gimnáziumba ne menjen akárki. Talán egyszer majd az érettséginek is lesz értéke. Lassan mindenkiből diplomás lesz, ennek nem sok értelmét látom. Az persze nem megoldás, hogy szegény gyerek válláról levesszük a terhet és a gonosz feladatsor összeállítókon meg elverjük a port. A kőműves szakmát meg ne szólja le senki, többre tartom, mint egy semmire sem jó diplomát.
21 2010. január 25. hétfő, 15:26
Betti
Lehet, hogy kevés volt az idő. De! Ezeket a feladatokat nem tudja megoldani egy 8-as gyerek? Akkor nem egy gimnáziumban van a helye. Ha primitív feladatokat lettek volna, amit 90%-uk a megold, akkor meg a 9. osztályban lennének elkeseredve, mert nem állnák meg a helyüket. Én 4 éve felvételiztem. 5-ös voltam matekból és sokat gyakoroltam, az 50-ből 47 pontot értem el. Sokan azt hiszik ha 5-ösök matekból akkor "okosak" és nem kell gyakorolniuk és kiderült, hogy mégsem!
20 2010. január 25. hétfő, 15:02
diák
A matek feladatlap tényleg nagyon nehéz volt.És nem a kitűnő tanulókon van a hangsúly, mert ezt egy jobb tanuló sem tudja időre megcsinálni.
Az eddigiek sokkal könnyebbek voltak, én sem értem, miért kellett ezt....
19 2010. január 25. hétfő, 14:51
Matyi
a magyar nagyon könnyű volt de, a matek....hááááát... az kritikán aluli. de ha mindenki elrontotta akkor talán van esély a bejutásra. a matekot énis elrontottam. örülök ha elértem a 10 pontot. nemcsak a szülők vannak felháborodva de sok gyerek is. aki ezt kitalálta az nem kompatibilis...
18 2010. január 25. hétfő, 14:41
Dia.
Én most voltam felvételizni jó ha matekból lesz vagy 5 pontom .. nagyooonn nehéézz vooollt !!! :S:S pedig nem vagyok olyan rossz tanuló 4-5 matekból .. erre meg alig tudtam ..:((
17 2010. január 25. hétfő, 14:29
Török Tímea
Kedves feladatlap készítők!
45 perc alatt 36 pont,pedig én nem izgultam, hogy vajon hogy sikerül,egyszer elég elolvasnom a feladatot, és tudok normális tempóban olvasni,nem úgy, mint nagyon sok 8.osztályos.Nekem csak ezzel kell foglalkozzak,nekem nincsen már magyar, biológia, kémia, fizika stb. órám, amikre készülni kell...és így 36 pont.
Szóval száz szónak is egy a vége: NEHÉZ volt, nagyon NEHÉZ.
Több tanítványom és szüleik nevében is köszönjük szépen.
16 2010. január 25. hétfő, 13:56
szerk
Kedves "felháborodott szülő"!
A kommenteket nem azonnal, megírásuk után moderáljuk, hanem naponta egy-két alkalommal ellenőrizzük az időközben összegyűlt hozzászólásokat. Így bizony esetenként várni kell a komment megjelenésére.
15 2010. január 25. hétfő, 13:52
Szülő
Szerintem így akarják rákényszeríteni a nem kitűnő tanuló gyerekeket arra hogy kőművesnek menjenek!
14 2010. január 25. hétfő, 13:47
Lukács Tibor
Ezúton üzenném azoknak az embereknek ,akik a matematika írásbelit összeállították,készítettét hogy a legtöbb felvételiző diák nem atomfizikusnak készül!Fiam szinte a legjobb matekosnak számít osztályában de a fele feladathoz hozzá se tudott szagolni az idő ,valamint nehézségük miatt!Kérdezném én az óraadó tanárral van-e a gond, vagy a nem kitűnő csak"4,2" átlagú fiamat kőművesnek kellene adnom?T.L.T
13 2010. január 25. hétfő, 12:18
felháborodott szülő
Sikerült egy újabb kudarcot okozni a gyerekeknek, ha eddig még nem utálta a matekot a tanárral együtt, akkor ezek után már biztos nem lesz a kedvence egyik se.
Ezek a gyerekek akartak valamit, azért írtak központit.Tanulság, lényegében nem kell csinálni semmit, úgyis felvesznek valahová.
12 2010. január 25. hétfő, 12:13
felháborodott szülő
A készítők kipróbálták-e magukon, vagy a gyerekükön, unokán, stb, hogy meg tudják-e oldani?
Gyakorlatból mondom, hogy a középiskolások nagy részének gondot okozna a feladatlap megoldása. (Nem mindenki jár ún. elit iskolába, sőt az ország nagy része nem oda jár!)
11 2010. január 25. hétfő, 12:07
Péntek Gábor
Fiam is ki volt bukva, múlt héten a próbafelvételin 48 pontot írt, most meg nem fért bele a 45 percbe, talán lesz 38 pontja. :(
10 2010. január 25. hétfő, 11:56
felháborodott szülő
1. Igaza van az előttem szólóknak,nem sokat újat tudok hozzáfűzni, esetleg annyit, hogy ha kipróbálták volna igazi, élő 8-os gyerekekkel a feladatlapot, akkor rájöhettek volna, hogy ezt a tanulók túlnyomó többsége képtelen 45 perc alatt (vagy egyáltalán!)megcsinálni.
2. Ha az volt cél, hogy a készítők bizonyítsák, hogy milyen nehéz feladatokat tudnak kitalálni, akkor ez sikerült, de az országnak nagyon drága mulatság volt.

elkeseredett szülő
9 2010. január 25. hétfő, 11:19
Dixi
Nem volt túl könnyű, de felnőttként kipróbáltam, 15 perc kellett a megoldáshoz. Szerintem 65-70%-ra minden nehézség nélkül meg lehetett oldani, de azt látom, hogy a gyerekek utálnak gyakorolni. Ha egy felvételizőnek heteken keresztül nincs ideje önállóan megoldani egyetlen feladat sort sem, akkor mit vár. Mire van akkor ideje?
8 2010. január 25. hétfő, 11:08
Gina
Talán nehezebb volt , mint a tavalyi, de anyira nem volt szörnyű, mint sokan írják. A logikus gondolkodásra való képességet nagyon jól méri. Aki tud gondolkodni,annak nem lehetett nehéz! :)
7 2010. január 25. hétfő, 08:40
andrea
Megváltoztatták a feladatlap nehézségi fokát a-nélkül ,hogy felkészítették volna ellőzőleg a gyerekeket erre a szintre, és emelték volna az oktatás szinvonalát.Meg lehet ezt tenni,hogy mesterségesen gyártanak 50%-os eredményeket,kizár
va ezzel kiváló képességü gyerekeket a szinvonalas
gimnáziumi oktatásból?
6 2010. január 25. hétfő, 08:38
ÉVIKE
A magyar után mosolyok voltak az arcokon, még a 4. osztályos fiam is megtudta csinálni némelyik feladatot! A matek után elkeseredett arcokat láttam. Sokan köztük a fiam is mondta iszonyú volt nem csak a feladatok nehézsége hanem az idő mennyisége miatt is.Otthon megcsinálta a feladatokat 83 perc alatt végezte el azokat, 5 hiba csúszott be.Csak abban reménykedünk,hogy az értékelések összevontak lesznek és az alapján lesz a döntés. Egy anyuka!
5 2010. január 25. hétfő, 08:37
Kajla mama
Nem értem ezt, mire volt jó. A kitűnő tanuló matekos nem tudta megírni, üres oldalakat is adott be. Ez minden, csak nem tudásszint felmérés... Felháborító!
4 2010. január 24. vasárnap, 18:08
Kovács Lászlóné
A matematika felvételi feladatok megoldhatóak lettek volna egy kitűnő tanuló nyolcadikosnak, de a megoldásra szánt idő nagyon rövid volt.
1.A feladatlap szerkesztői vajon kipróbálták azt, hogy ők meg tudnák-e 45 perc alatt oldani?
2. Mi van azokkal a nyolcadikosokkal, akik esetleg nem kitűnő matekosok?
3 2010. január 24. vasárnap, 14:49
egy lány.
Hát ez nem semmi.. , h ennyire nehéz volt a matek. A magyar tiszta könnyű volt és a matek meg áááhh..pont velünk szúrtak így ki! Csak azt nem értem, h ennek mi értelme..
2 2010. január 24. vasárnap, 14:45
Egy Anyuka
A mat. feladatlaphoz nem sok hozzáfűznivalóm van. Kíváncsi lennék, hány gyereknek sikerült országosan legalább 60 %-ot elérnie, és így mit is tudnak majd lemérni ezek alapján az iskolák. Szerintem, hogy a kötelező tananyagot mennyire sajátították el a gyerekek, annak a megismerése, felmérése lett volna cél, de egy ilyen feladatlappal nem tudom, mit fognak felmérni.
1 2010. január 24. vasárnap, 14:36
Luxi
Ez a matek tényleg nagyon durva volt. Egy szülő.

Szólj hozzá!

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:

Kapcsolódó cikkek